Thursday, August 18, 2011

Scrapbooking ilkler..

Duygu'nun elinde bir torba ile bize geldigi aksami hatirliyorum. Neymis bu Scrapbooking diye oturmustuk basina, bir iki resmi kesip yapistirip cok da guzel oldu diye begenmistik :) Sonradan kesfettik tabii ne kadar cesitli malzemeler, araclar oldugunu..

Scrapbooking, anilarini resimlerle, yazilarla ve cesitli materyaller kullanarak albumlestirmek olarak tanimlanabilir. Desenli hazir kagitlar var bu is icin, defter kagidindan daha kalin ama kartondan ince. Kullandigim aksesuarlari da anlatmaya calisicam, ilgilenenler olursa referans olur belki ;)


Ilk zamanlar resimleri renkli kagitlara oturtup belli bir simetri icinde sayfaya yapistiriyordum. Annemlerin hazirladigi cikolata tepsisinin fotografini kesip sayfamin sol ust kosesinde kullandim. Kagittan cicekleri sayfaya delikler acip eyelet denen aparatlar ile tutturuyorsun. Sayfanin basligini da harf cikartmalar kullanarak yaptim. Scrapbooking magazasinda renk renk degisik karakterlerde harfler var. Journalling kismi icin hazir tag'lerden kullanmisim burada.


Konu Kaan olunca her resmini anilastirmak istiyorum :) Ama scrapbooking'de amac tum resimleri basip koymak degil, o is icin albumler var zaten. Anilastirma-journalling kismi onemli. Ben de hal boyle olunca oglumun her ayi icin bir sayfa yapmaya karar verdim. Gunluklerimden fotokopi cekip yazdiklarimi kesip sayfaya yapistirdim. Her okudugumda yuzumde bir gulumseme beliriyor. Scrapbooking'in en cok sevdigim yani da sayfaya baktigimda bana anlattigi hikayelerin gozumun onunde belirmesi..

Asagidaki sayfada bir zamanlar fimodan kitap ayraci yapmak icin aldigim renkli ahsap cubuklardan kullanmisim. Bir de kurdeleden ufak bir susleme yapmisim. Sonradan kurdeleleri daha comert kullanmaya basladim zaten..

Cikartma harfler pahali olunca kendi harflerimi printer'dan basip renkli kagitlara yapistirip kullandim. Gayet de guzel oldu :)


Yine ahsap cubuklar, kurdele ve cikartmalar kullanmisim. Bu sayfalarimda eksik olan sey belli bir design olmamasi. Resimleri belli bir noktada toplamak design acisindan daha tercih ediliyor, sayfaya bakanin yogunlasmasini saglamak icin.


Border kullanmisim ve damga kullanmisim (bordur uzerindeki kuzu)


Bu digerlerine gore biraz daha organize bir sayfa. Border'lari kesip cerceve yapmisim, ana resmim sayfanin ortasinda ve asagida da bir hikaye var. Oglumun 5 aylikkenki gelismeleri var bu sayfada. Ayagini yemesi, basini kaldirmasi, kitaplarla ilgilenmeye baslamasi..



No comments:

Post a Comment